Yhden ainesosan pizzapohja

Mikä kuulostaisikaan paremmalta kuin terveellinen pizza? Pohja yhdestä ainoasta ainesosasta, jonka valmistus on käsittämättömän helppoa ja nopeaa? Uskokaa tai älkää mutta pizzapohjan koostumus on taikinamainen ja maku on hyvin lähellä perinteistä pizzaa, vaikka pohja on valmistettu ainoastaan kananmunasta. Lisäksi pohja on proteiinipitoinen, gluteeniton ja vähähiilihydraattinen.

Pizzapohja kananmunasta (pellillinen)

5 kananmunaa
(ripaus suolaa)

Tomaattikastike:

500g paseerattua tomaattia (ei lisättyä sokeria)
valkosipulia
chiliä
mustapippuria
oreganoa

Täytteet:

paistettuja broilerin fileesuikaleita
persikkaa
punasipulia
kirsikkatomaatteja
kevyt juustoraastetta
rucolaa

Vatkaa huolellisesti erotellut valkuaiset kovaksi vaahdoksi ja lisää keltuaiset varovasti nostellen valkuaisvaahdon joukkoon. Kaada leivinpaperin päälle tasaisesti uunipellille ja paista pelkkää pohjaa uunin keskitasolla 200 asteessa noin 10 minuuttia. Kiehauta paseerattu tomaatti kattilassa ja lisää valkosipulia sekä mausteita oman maun mukaan. Levitä tomaattikastike pohjalla ja lisää päälle haluamasi täytteet ja juustoraaste halutessasi mutta toimii myös hyvin ilman jos haluaa tehdä pizzasta vielä kevyemmän version. Paista vielä 10-15 minuuttia. Lisää valmiin pizzan päälle rucolaa.

Pohjan ravintoarvo:

Energia: 392 kcal
Proteiini: 34 g
Rasva: 28 g
Hiilihydraatit: 0,8 g

2458E23F-23BB-4D9A-832B-F8AA5AEA6DBE

Herkullista pizzaperjantaita!
Rohkeasti kokeilemaan! Kertokaa omia kokemuksianne ja mitä piditte kananmuna pizzapohjasta
-Carita

carita

Yksi vastaus artikkeliin “Yhden ainesosan pizzapohja”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta